15 Temmuz 2014 Salı

Python da çıkmak istiyor musunuz diye sormak (Tkinter)

Merhaba arkadaşlar. Son zamanlarda python diline merakım ve kendimi geliştirme isteği ile karşıma çıkan püf noktaları anlatmaya devam ediyorum. Püf noktaları diyorum çünkü yazdığım yazılara bakınca ben ders anlatmıyorum sadece deneyimimi ve keşfettiğim püf noktalarıni sizin ile paylaşıyorum.


Neyse konuya geri döneyim hemen


# -*- coding: UTF-8 -*-
from sys import exit#çıkış işlemini yakalayabilmek için
from Tkinter import * #tkinter görsel form oluşturmak için.
import tkMessageBox #ekranda soru sorabilmek için.
def kapa():#Kapa Adındaki Fonksiyonumuz.
    a=tkMessageBox.askyesno("Çıkış","Programı Kapatmak İstediğinize Emin misiniz?")#Kapatmak İsteyip istemediğinizi size soruyor
    if(a==True):#Eğer evet derse
       root.destroy()#Programı kapatıyor.
root = Tk()#Formu Yaratmak için.
root.protocol("WM_DELETE_WINDOW", kapa)#kapatılmak istendiğinde çalıştırılacak fonksiyona yönlendirdik.
root.mainloop() # Formun ekranda kalması için bir tür sonsuz döngü gibi birşey.

Örnekler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder